- Ons 40 jarig Jubileumfeest -

Op 18 januari 1978 is onze vereniging officieel opgericht.

Wij hebben dat op donderdag 17 mei 2018 op grootse wijze gevierd in en rondom het Natuurvriendenhuis Krikkenhaar te Bornerbroek.
Het was ook een bijzondere dag in verband met Grunnlovsdag (Norges nasjonaldag).

De jubileumcommissie had een grandioos programma georganiseerd met vele gezellige activiteiten. krikkenhaar

Hoogtepunten:

- Ontvangst met koffie/thee en gebak (door de leden gebakken).

- Een mooie toespraak door onze voorzitter Karel Jansen.

- Karin Ebbens las de brief voor van ons erelid Barbro Hilwig, over het ontstaan van de SVTwente.

- Een verrassing voor Karin, die eveneens werd benoemd tot erelid. Gefeliciteerd Karin!

- Er werd een Scandinavische lunch aangeboden.

- Door het mooie weer hebben velen kennisgemaakt met het spel Kubb.

- Een Tipspromenad (puzzeltocht) was uitgezet in het bos van Krikkenhaar.

- De tafels voor de Loppis waren goed gevuld. De spulletjes wisselden goed van eigenaar.

- Anneke Goudkuil verzorgde de sfeervolle Scandinavische muziek met haar trekharmonica.

- 's Middags kregen we een lekkere läskedrick(leskedrikk) met een wafel.

- Een doorlopende fotoshow werd getoond met foto's sinds de oprichting tot heden.

- Het feest werd afgesloten met een Scandinavisch Buffet.

- Iedere bezoeker kreeg een leuke herinnering in de vorm van een Lapplandmok met opdruk (voor elk lid dat niet aanwezig kon zijn is eveneens een Lapplandmok beschikbaar).

En er was veel gelegenheid om gezellig met elkaar te kletsen. Al met al een mooie dag om op terug te kijken. Een uitgebreide fotoreportage vindt u in deze link.mokken

As d'r gin hoalt is wil 't fenuus nich brand'n. En 't hef braant . . . . .!

Bedankt Arie, Agnes, Ans en Marjolein voor dit mooie feest.

Het fornuis hebben jullie goed brandend weten te houden. . . !

commissieleden
Jubileumcommissieleden Ans en Agnes
klik voor meer foto's

startfoto
klik voor de fotoshow van 1977 - 2018

Interview met Sip Tol, onze secretaris, tijdens het jubileumfeest.

NIVON Natuurvriendenhuis "KRIKKENHAAR" (Bornerbroek, Gemeente Almelo)

Tussen de coulissen van houtwallen en essen in het Twentse landschap ligt het NIVON Natuurvriendenhuis "Krikkenhaar".
Het huis ligt in het buitengebied van Bornerbroek op een beschutte zandrug (een haar) met een bos.
Het is een prachtige locatie om een Scandinavisch feestje te bouwen.

Adres:
Krikkenhaar 11,